Enric Ticó, nou president i Conseller Delegat de CIMALSA

La Generalitat de Catalunya també ha nomenat Isidre Gavín com a vicepresident, i a Sixte Cambra com a vocal, confirmant l’obertura cap al sector privat iniciada aquest novembre, amb els nous nomenaments de càrrecs del Consell d’Administració.

Enric Ticó, nou president de CIMALSA

Enric Ticó, nou president de CIMALSA

La Generalitat de Catalunya acaba de nomenar a Enric Ticó com a president i Conseller Delegat de CIMALSA, empresa de la qual ja n’exercia la direcció general des del juliol passat. La incorporació al nou càrrec s’ha dut a terme ratificant la proposta de l’Acord de Govern pres en la reunió del Consell Executiu del Govern de la Generalitat de Catalunya de 15 de gener de 2019.

En el marc d’aquests canvis en el Consell d’Administració de CIMALSA també s’han acordat els nomenaments com a vicepresident d’Isidre Gavín, actual secretari d’Infraestructures i Mobilitat, i com a vocal de Sixte Cambra, qui fins fa uns mesos era president del Port de Barcelona. Aquestes incorporacions s’afegeixen a les que ja es van dur a terme fa tot just un parell de mesos i que van suposar l’arribada com a vocals d’Albert Civit, director de l’Institut Català del Sòl, i José Luís Aymat, secretari general de la Federació d’Empresaris d’Auto Transports (FEAT), i la ratificació en el càrrec de vocals de l’empresa a Ferran Falcó, Pere Padrosa, Francesc Sutrias i Domènec Espadaler.

D’aquesta manera CIMALSA inicia una nova etapa en la qual, més enllà de mantenir una important presència institucional, s’obre per primera vegada al sector privat, al que dóna entrada al seu Consell d’Administració. En aquest sentit, el nou president ha volgut assenyalar que “la principal tasca a desenvolupar pel nou equip directiu serà l’elaboració d’un Pla Estratègic de la companyia 2019-2025,  en el qual CIMALSA haurà d’esdevenir una peça encara més clau per la logística i la mobilitat”.

Enric Ticó i Buxadós

Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (1976-1981) i Diplomat pel Ministeri d’Afers Exteriors en Comerç Internacional i de la Unió Europea (1984). Actualment és president i conseller delegat de CIMALSA, President de la Terminal Intermodal Empordà, SL; i en l’àmbit institucional, presideix la Federació Espanyola de Transitaris, FETEIA-OLTRA (Freigth Forwarders – Organització Logística de Transports i Representants Duaners); del Patronat de la Fundació CETMO (Centre d’Estudis del Transport de la Mediterrània Occidental) i del Clúster Ferroviari RAILGRUP, a més a més de professor de diversos màsters en Logística i transports.

Anteriorment, ha treballat en el sector privat com a soci-fundador de diferents enginyeries i empreses del sector del transport; en el sector públic, com a President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, FGCRAIL, SA, Autometro, SA, Cargometro Rail Transport, també va ser director general de Ports i Transports del Govern de Catalunya, i en l’àmbit associatiu ha estat President de l’Associació Espanyola de promoció del Short Sea Shipping SPC – Spain.




La logística genera 14.300 llocs de treball a Tarragona, i cada vegada de més qualitat

Així es desprèn dels indicadors de competitivitat de l’Observatori del sector que ha presentat CIMALSA

Aquest dijous, 17 de gener, ha tingut lloc a la sala de conferències de l’edifici del Port de Tarragona la presentació dels indicadors de competitivitat de l’Observatori de la Logística 2018 a Tarragona, que CIMALSA encarrega anualment a l’Institut Cerdà.

L’acte ha estat conduit pel president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, el director general de CIMALSA, Enric Ticó i la directora financera de CIMALSA, Fina Jarque.

Presentació de l'Observatori de de la Logística al Port de Tarragona

Presentació de l’Observatori de de la Logística al Port de Tarragona

Cruset ha destacat la importància de que aquest Observatori de la Logística recull per primera vegada dades territorialitzades de les comarques de Tarragona i ha agraït a CIMALSA que s’hagi escollit el Port de Tarragona com a lloc per presentar-les.

El director general de CIMALSA ha obert la seva intervenció fent referència a la importància del pes econòmic del sector logístic al PIB de l’economia catalana que hores d’ara, ha remarcat, és superior al 13%.

Si ens centrem al territori tarragoní, Ticó ha volgut posar de manifest que el sector de la logística al 2017 (transport i emmagatzematge) a Tarragona va generar gairebé 14.300 llocs de treball, el que suposa un increment d’un 5% respecte l’any anterior. Ticó posa de relleu que els perfils dels llocs de treball del

sector logístic actual són cada vegada més qualificats, el que suposa que aportin major riquesa al territori.

La superfície de lloguer de nau logística a l’any 2017 es va incrementar en un 9% a Tarragona i un 4% en tot el territori català, el que suposa situar a Catalunya com a líder al rànquing estatal de superfície de lloguer de nau logística. En aquest sentit, Ticó ha avançat que per donar resposta a les necessitats del sector, CIMALSA preveu en un futur fer ampliacions de fins a 39 Ha al CIM el Camp, i engegar el Logis Montblanc, on enguany ja podrien començar les obres de la primera fase, donat que ja hi ha empreses que s’han interessat per saber quan es desenvoluparan els 811.000 m2 previstos en les dues fases, així com noves ubicacions futures per cobrir les noves necessitats de sòl logístic a les comarques de Tarragona, l’Ebre i del conjunt de Catalunya, sempre d’acord amb els alcaldes implicats .

El Port de Tarragona mou més d’ una tercera part de les mercaderies marítimes

L’estudi mostra, també, que els ports catalans representen un 23,8% (95.412 tones) en la implicació del volum de mercaderies gestionades a territori català. El Port de Tarragona, concretament, mou un 36% de les 95.412 tones totals que es transporten per mar a Catalunya.

Enric Ticó ha volgut subratllar el valor de les startups com a punta de llança de la revolució tecnològica a Catalunya per donar suport al teixit econòmic i empresarial del país.

El responsable de l’empresa del Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat la seva intervenció afirmant que CIMALSA està treballant en un pla estratègic global que treballen amb diverses actors públics i privats per consolidar i promoure el sòl logístic al territori.

Aquesta ha estat la tretzena edició de l’Observatori de la Logística, un estudi que realitza l’ens públic CIMALSA per donar a conèixer aquest any els 45 indicadors més rellevants del Sistema Logístic Català, que ens ha permès conèixer la fotografia real de com es troba el sector logístic a Tarragona i a la resta de Catalunya.




El Logis Empordà incorpora l’empresa OKM Química Ortopèdica

L’empresa, dedicada a la producció i distribució de material tècnic i productes ortopèdics, ha comprat 19.000 m2 i preveu instal·lar-s’hi al primer semestre de l’any 2020

Perspectiva aèria dels terrenys on està ubicat el Logis Empordà.

Perspectiva aèria dels terrenys on està ubicat el Logis Empordà.

El Logis Empordà, promogut i gestionat per Cimalsa, acaba d’incorporar l’empresa OKM Química Ortopèdica, SL. Amb l’arribada d’aquests  especialistes en la producció i distribució de solucions tècniques per a l’ortopèdia i que exporten a més de 50 països, el projecte logístic de les comarques gironines rep un nou impuls, que es suma a la reactivació del que ha de ser la futura estació intermodal de l’Empordà.

En concret, l’empresa ha adquirit un total de 19.163 metres quadrats, el que li permetrà instal·lar-s’hi, previsiblement,al llarg del primer semestre de l’any 2020, i abordar el seu creixement a mig termini.

Així, el Logis Empordà agafa força i amb les 73 hectàrees de superfície d’aquest centre per a la logística, distribució i activitats de valor afegit, amb vocació transfronterera, situat al costat de l’estació intermodal de Vilamalla, es posiciona com a motor econòmic del nord-est de Catalunya, gràcies també a la seva capacitat per gestionar mercaderies ferroviàries d’ample ibèric i europeu.

Actualment el centre logístic compta amb diferents serveis garantits en totes les parcel·les, com la gestió d´aigües residuals sostenibles, un dipòsit d´aigua potable, subministrament elèctric en mitjana tensió i xarxa contra incendis comunitària i en destaca la seva accessibilitat viària: a 4 quilòmetres de l´autopista AP-7, a menys d´1 quilòmetre de la car­retera nacional N-II i a peu de carretera de la C-31.